Ödeme şekilleri
Secure and confidential payment
When you pay on KLM.com, your payment details are encrypted and sent via a secure connection. The encryption of information transmitted online depends on the browser used and meets the highest standards.
Some transactions are processed through our payment partners, Worldline and Adyen. They process online payments and payment information on our behalf. Your payment details are only sent to Worldline or Adyen via a secure connection. Your data are never disclosed or forwarded to third parties or used for commercial purposes.
Mevcut ödeme şekilleri
Ülkenize ve rezervasyon yaptığınız zamana bağlı olarak çeşitli ödeme şekilleri sunuyoruz. Bazı ülkelerde seçtiğiniz ödeme şekline bağlı olarak ekstra ücret ödemeniz gerekebilir.
Bilet rezervasyonunuzu KLM.com üzerinden yaparken MasterCard, Visa ve American Express kredi kartlarıyla ödeme yapabilirsiniz. Rezervasyonunuzu yaptığınız ülkeye bağlı olarak Diners Club, Discover, JCB (Japan Credit Bureau) ya da UATO/Airplus kartı da kullanabilirsiniz. Lütfen kredi kartı ek ücreti uygulanabileceğini göz önünde bulundurun.
What is 3D Secure payment?
Card owner authentication 3DS is a feature that protects your online transactions. When you make a purchase on our website or app, you may be prompted to authenticate using the method provided by your bank. This authentication verifies that you are the rightful owner of the payment card being used and helps prevent unauthorised transactions. In short, it ensures that your online shopping experience is safe and secure.
Ödeme rezervasyonu
Bilet rezervasyonunuzu yaptığınızda ödeyeceğiniz tutar birkaç gün içinde banka hesabınıza yansıtılacaktır. Bankanız, biz ödemenizi tamamlayana kadar bu tutarı ayırır, sonrasında ise tutar hesabınızdan resmi olarak çekilir. Bu işlem 30 güne kadar sürebilir.
1 işlemde çoklu bilet satın alırken bazı bankalar tutarı yanlışlıkla iki kez çekebilir: Toplam tutar için ayrı, her bir bilet için ayrı çekim yapılır. Ne yazık ki bu durum bizim kontrolümüzün dışındadır. Yanlışlıkla ayrılan tutarın tarafınıza geri verilmesini talep etmek için bankanızla iletişime geçmenizi tavsiye ederiz.
Dijital cüzdanınızda kredi kartınız ve banka hesabınız gibi çeşitli ödeme seçeneklerini birleştirebilirsiniz. Aşağıdaki dijital cüzdanları kullanabilirsiniz:
- PayPal: Yaklaşık 40 ülkede KLM.com’da geçerlidir (American Express kartları ile yapılamaz)
- Apple Pay: Belirli ülkelerde KLM uygulamasında geçerlidir
- Google Pay: Belirli ülkelerde KLM uygulamasında geçerlidir
- WeChat Pay: Yalnızca Çin’de geçerlidir
- Alipay: Çin ve Hong Kong’da geçerlidir (sadece yerel kredi ve bankamatik kartları)
Lütfen toplam tutarı dijital cüzdanınızla ödeyebileceğinizden emin olun. Bazı dijital cüzdanlar, tek seferde ödeyebileceğiniz tutarı sınırlar. Dijital cüzdan sağlayıcınızdan ödemenin gerçekleştiğine dair onay aldığımızda size e-biletinizi e-posta yoluyla göndeririz. Bu işlem, genelde 1 saatten kısa sürer.
“Gerçek Zamanlı Online Bankacılık” (RTOB) olarak da bilinen online bankacılık sistemi; iDEAL, FPX, CUP Online, Nordea, eNets, Trustly veya Sofort ile ödeme yapmanıza olanak tanır. KLM.com üzerinden yapılan rezervasyonlarda RTOB ile yapılan ödemeler için işlem ücreti alınmaz. Bu ödeme şeklini kalkıştan 2 saat öncesine kadar kullanabilirsiniz.
Uçuşunuzu seçtikten sonra ülkeniz için geçerli online bankacılık yöntemini seçin. Bankadan ödemenin gerçekleştiğine dair onay aldığımızda size e-biletinizi e-posta yoluyla göndeririz. Çoğu ülkede bu işlem, genelde 1 saatten kısa sürer.
Online bankacılık kullandığınızda ortaklarımız Worldline ePayments veya Adyen ile ödeme yaparsınız.
Genellikle banka havalesi ile ödeme, rezervasyon ile kalkış arasındaki sürenin en az 10-14 gün olması halinde kabul edilmektedir.
Banka havalesi yoluyla ödemeyi tercih ettiyseniz bazı bilgiler girmeniz istenir. Tüm bilgiler, kesinlikle gizli tutulmaktadır. Rezervasyonunuz tamamlandığında, 12 rakamdan ve/veya harften oluşan bir referans kodu alırsınız. Bu kod, yapılan ödeme için doğru rezervasyonu bulmak amacıyla kullanılır. Bu nedenle, banka havalesi yaparken bu kodu doğru girdiğinizden emin olmalısınız.
Ödeme referans kodunu aldığınızda, banka hesabınızdan paranızı gönderebilirsiniz. Bu işlem online bankacılık, havale formu veya bankanızda nakit aktarımı yoluyla yapılabilir. Lütfen ödeme işlemini, rezervasyon yapıldıktan sonra 48 saat içinde tamamladığınızdan emin olun.
Banka havalesi sırasında bankanız bir havale ücreti kesebilir. Uluslararası havalelerde daima, sizden bilet ücreti haricinde “sınır ötesi havale” ücreti talep edilecektir. Daha fazla bilgi için bankanızla iletişime geçebilirsiniz.
Toplam tutarın elimize ulaşmaması halinde biletinizin düzenlenmesi gecikebilir. Toplam tutarın bize ulaşması durumunda, e-biletiniz e-posta ile gönderilecektir. Bu işlem, ödemenizin yapıldığı günden itibaren 5 iş günü kadar sürebilir.
Banka havalelerinde genellikle ortağımız Worldline ePayments aracılığıyla ödeme yaparsınız. Bazı ülkelerde parayı doğrudan bize aktarmanız gerekir: Aruba, Bonaire, Curaçao, Çin, Ekvator, Endonezya, Filipinler, Gana, İran, Kenya, Kore, Mısır, Peru, Ruanda, Saint Martin, Surinam, Suudi Arabistan, Şili, Tanzanya, Tayland, Uganda, Umman ve Zambiya. Ödemeniz her koşulda güvendedir.
Sigorta için banka havalesi ile ödeme yapılamaz.
Payment instructions
While making your booking, we provide you with the bank information needed to process your bank transfer, including the IBAN and BIC codes for the receiving bank account. You must pay according to the instructions in your booking confirmation e-mail. Your ticket issuance may be delayed or cancelled if we do not receive the total amount in time.
You can transfer the money from your bank account using online banking, a transfer form, or a cash transaction at your bank. Depending on your country, please indicate the reference number (12-digit code located on the payment confirmation page and in the confirmation e-mail) or the booking code in the payment instructions. This information helps us link the payment to your booking. As soon as we receive your full payment, we will e-mail your ticket within 5 business days.
Your bank may charge a transfer fee when using bank transfers. You are always charged a "cross border transfer" fee on top of the ticket price for international transfers. Please contact your bank for more information concerning (the amount) of these fees.
If you want to pay at the Ticket Office, please bring the booking confirmation or booking code you received by e-mail. You must pay according to the instructions given in your booking confirmation e-mail. Your ticket issuance may be delayed or cancelled if we do not receive the total amount in time. Please note that a booking fee and a payment surcharge may apply.
Some airport or city ticket offices no longer accept cash. Please ensure you can pay with an internationally accepted credit or debit card.
You can redeem 1 or more vouchers issued by KLM and Air France to pay online for (part of) your booking. Any remaining voucher value will be credited to a new voucher.
- Vouchers are non-transferable and must be used for the passenger whose name is stated on the original voucher.
- You can redeem a voucher in My Trip to buy extra options, such as a more comfortable seat type, after booking your ticket.
- We accept vouchers issued by KLM and Air France.
- You can redeem a voucher issued in another currency than used for your booking.
- Each passenger may use up to 2 vouchers per booking with a limit of 3 vouchers per booking.
- A voucher is valid for 12 months from the date of issue.
Pay in another currency
We always display our prices in one currency. However, in many countries, you can choose another currency when paying with various debit and credit cards and PayPal.
- When converting the local price to your preferred payment currency, we use an exchange rate that includes a market-based foreign exchange margin. We always aim to keep this margin lower than the margin your credit or debit card issuing bank would have included had they converted the currency. However, KLM cannot be held liable for any differences in these rates.
- Suppose the payment currency you selected differs from the currency billed on your credit or debit card statement. In that case, the bank issuing the card will convert the transaction using their rate. KLM cannot be held liable for this conversion.
- If your credit or debit card account was issued in another country, the card issuing institution may add an ‘overseas charges’ or ‘cross-border charges’ fee. This depends on the country and bank. These fees are unrelated to exchange rates. Your bank may charge this fee regardless of the currency you select for payment at KLM. This is subject to the agreement between the bank and the cardholder. Consequently, KLM cannot be held liable for these fees.