Gizlilik beyanı
Size karşı gizlilik taahhüdümüz
Ürünlerimizi ve hizmetlerimizi kullandığınızda bilgilerinizi bize emanet edersiniz. Bu ilişkiyi son derece önemli buluyor ve size aşağıdakilerin sözünü veriyoruz.
- Verilerinizi her zaman AB Genel Veri Koruma Yönetmeliğine ve onları yetkisiz erişimden korumak ve güvenli veri transferi sağlamak ile ilgili diğer geçerli gizlilik yasalarına uygun olarak işleriz.
- Sizden topladığımız verileri nasıl kullandığımız konusunda şeffafız.
- Verilerinizi bizimle paylaşmanın faydasını size açıkça belirtir ve iletişimimizi, ihtiyaçlarınıza ve tercihlerinize uygun hale getiririz.
- Bunu, KLM ve ortak havayolu yolculuğunun başından sonuna kadar anlaşılması kolay bir dilde gerçekleştiririz.
- Verilerinizin kontrolünü size verir ve sürekli iyileşme için geri bildiriminizi kullanırız.
- Verilerinizin bizimle güvende olmasını sağlarız. Çok düşük bir ihtimalle olsa da, verilerinizin güvenliğinin kırılması durumunda, veri sızıntısını en kısa sürede durdurduğumuzdan ve size derhal bilgi verdiğimizden emin oluruz.
- Verilerinizi kurumumuz dışında ifşa etmemiz gerekiyorsa bunu, gizlilik beyanımızda açık bir şekilde tanımlarız. Açık onayınız olmadan, kişisel bilgilerinizi herhangi bir dış kuruma satmaz, vermez veya onlarla paylaşmayız.
- Verileriniz konusunda güveniliriz ve uluslararası belgelendirmeler (ör. ISO-27001) elde etmek için gayret ediyoruz.
İşbu gizlilik beyanı hakkında
İşbu gizlilik beyanı, web sitelerimizi veya uygulamalarımızı kullanan ya da bizimle iletişime geçen müşterilerimizin KLM tarafından işlenen tüm kişisel verileri için geçerlidir. Kişisel verilerinizi öncelikli olarak rezervasyonlarınızı işleme almak, seyahatleriniz ile satın alımlarınızı düzenlemek ve sorularınızı yanıtlamak için işleriz. Verilerinizi size ilgi ve tercihlerinize göre belirlenmiş teklifler göndermek için de kullanabiliriz.
İşbu gizlilik beyanında, topladığımız ve kullandığımız kişisel verilere ilişkin bilgilerin yanı sıra haklarınız ile ilgili daha fazla bilgi sunuyoruz. Daha fazla bilgi için lütfen aşağıdan ilgili paragrafa tıklayın.
Biz, ofisi Amsterdamseweg 55, 1182 GP, Amstelveen, Hollanda adresinde mukim, Koninklijke Luchtvaart Maatschappij NV (KLM Royal Dutch Airlines ya da KLM olarak da bilinir) isimli Hollanda havayoluyuz.
Kurumsal sadakat programımız Bluebiz'i, grup şirketimiz Air France ile işbirliği içinde sunuyoruz. Air France (Société Air France, S.A.) şirket merkezi Rue de Paris 45, F-95747, Roissy CDG Cedex, Fransa adresinde yer alan bir havayoludur. Kişisel verilerinizin Bluebiz sadakat programı için toplanmasından ve kullanılmasından ortaklaşa sorumluyuz. Yürürlükteki gizlilik mevzuatına uyma konusundaki sorumluluklarımızı ortaya koyan bir düzenlememiz vardır. Kısacası kişisel verilerinizin toplanması veya kullanımı ile ilgili haklarınızı kullanmak için veya bunlara ilişkin bir şikayetiniz olması halinde KLM'nin veya Air France'ın Gizlilik Ofisi (aşağıda yer alan 8 "Haklarınız" bölümüne bakın) ile iletişime geçebileceğiniz konusunda mutabıkız. KLM ve Air France, haklarınızı kullanabilmenizi sağlamak amacıyla gerektiği durumlarda birbirlerine yardımcı olacaktır. Sorularınızın ve şikayetlerinizin düzgün bir şekilde ele alınmasını sağlamak için birlikte çalışırız.
Sıkıntıya (ciddi) sebep olmuş ve uçağa binişi kabul edilmemiş (aşağıda yer alan 2.1 (J), 4.1 (G) ve 5.3 maddeleri bölümüne bakın) yolcuların kişisel bilgilerini iştirakimiz Transavia Airlines CV ('Transavia' da Air France-KLM Grubunun bir parçasıdır) ile paylaşırız. Transavia, ofisi Piet Guilonardweg 15, 1117 EE Schiphol, Hollanda'da bulunan bir havayoludur. Transavia ile birlikte, kişisel bilgilerinizin bu veri alışverişi bağlamında işlenmesinden sorumluyuz. Karşılıklı bir anlaşma, haklarınızın kullanılması dahil (aşağıda yer alan 8. "Haklarınız" bölümüne bakın) geçerli gizlilik yasalarıyla uyuma ilişkin sorumluluklarımızı belirler.
2.1. Genel Aşağıdaki kategorilerde kişisel bilgilerinizi toplayabilir ve kullanabiliriz: (A) İsim, pasaport bilgileri ve diğer tanımlayıcı veriler Bizimle online rezervasyon yaptığınızda veya bir uçuşta yer ayırttığınızda isim, unvan, cinsiyet, doğum tarihi, uyruk, yaşanılan ülke ve pasaport bilgilerinizi toplarız. Eğer başka kişiler için rezervasyon yaptırır veya bir uçuşta yer ayırtırsanız bu kişilerin tanımlayıcı verilerini de toplayabiliriz. Lütfen bu kişilerin kişisel verilerini topladığımızdan haberdar olmasını ve bu verileri nasıl kullandığımız konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlayın. (B) İletişim bilgileriniz ve kişisel hesap ya da kayıt detaylarınız Adres, telefon numarası ve e-posta adresi bilgilerinizi toplayabiliriz. Kişisel bir hesap oluşturur ya da bir hizmete, etkinliğe, yarışmaya veya kampanyaya kaydolursanız oturum açma ayrıntılarınızı ve kayıt sırasında kayıt formunu doldururken verdiğiniz diğer bilgileri de kaydedebiliriz. İş seyahati yapıyorsanız şirketinizin adı ve adresi gibi şirketiniz ile ilgili bilgileri de toplarız. (C) Rezervasyonlarınız, yer ayırtma ve satın alımlarınız hakkındaki bilgiler Bizimle bir rezervasyon yaptığınızda ya da bir uçuşta yer ayırttığınızda rezervasyon ve yer ayırtma bilgilerinizi işleriz. Bu bilgiler uçuşunuza dair bilgilerin ve ücretlerin yanı sıra rezervasyonunuzun veya yer ayırtma işleminizin tarihini içerebilir. Ayrıca ek hizmetlere (ekstra bagaj, bir üst sınıfta seyahat ve kabin içi WiFi gibi) ve bizden satın aldığınız ürünlere dair bilgileri de toplar ve kullanırız. (D) Seyahatinize dair bilgiler Bizimle seyahat ettiğinizde seyahat güzergahınız, çevrimiçi olarak ya da havalimanında gerçekleştirdiğiniz check-in bilgileriniz, mobil ya da basılı biniş kartınız ve birlikte seyahat ettiğiniz kişiler gibi seyahatinize dair bilgileri toplar ve kullanırız. Belirttiğiniz tıbbi ihtiyaçları ya da yemek taleplerinizi ve talep ettiğiniz her türlü ek yardımı da kaydedebiliriz.
Ayrıca kanunen yükümlü olduğumuzdan, kamu sağlığı açısından kamu yararına hizmet edecek nedenlerle ya da açık rızanızı alarak binişten veya inişten önce sağlık kontrolleri gerçekleştirebilir ya da sağlık verilerinizi toplayıp kullanabiliriz.
Bazı havalimanlarında, erişim kontrolleri, güvenlik önlemleri ve güvenlik prosedürleri (check-in bagajının doğru yolcuyla eşleştirilmesi gibi) kapsamında, kimliğiniz biyometrik özellikler kullanılarak, örneğin yüz tanıma yoluyla doğrulanabilir. Bu kontrolleri veya prosedürleri gerçekleştiren harici kuruluştan normalde kimliğinizin doğrulandığına dair bir onay alırız (kimlik onayı). Aksi belirtilmediği takdirde, halihazırda elimizde bulunanlar dışında (biniş kartınızla ilgili bilgiler gibi) hakkınızda herhangi bir kişisel veri almayız. Biyometrik verileri (örneğin yüz görüntüsü) almayız. Biyometrik kimliği sağlayan harici kuruluş, biyometrik verilerinizin işlenmesi konusunda veri denetleyicisidir. Kişisel verilerinizin bu kuruluş tarafından işlenmesi hakkında daha fazla bilgi edinmek için lütfen ilgili kuruluşun gizlilik beyanına bakın. Kimlik onayı kullanma amaçlarımıza ilişkin daha fazla bilgi edinmek için lütfen 4.1 (H) bölümüne bakın.
Yasa gereği kimlik belgenizin bir kopyasını almamız gerekebilir (daha fazla bilgi için aşağıdaki 5.4 (A) bölümüne bakın).
4.1. Kişisel verilerinizi kullanmamızın temel amaçları (A) Hizmetlerimizi size sunmak 2.1 (A) ile (G) arasındaki maddelerde belirtilen bilgileri, rezervasyonlarınızı ve yer ayırtma işlemlerinizi gerçekleştirmek, seyahatlerinizi ve satın alımlarınızı düzenlemek amacıyla alırız. Örneğin, biletinizi hazırlamak için isminizi, pasaport numaranızı ve diğer kimlik bilgilerinizi kullanırız. Uçuş durumunuzdaki değişiklikler hakkında sizi bilgilendirmek için iletişim bilgilerinizi kullanırız.
(F) Sizinle iletişime geçmek Hizmetlerimiz ve sadakat programımız hakkında sizinle iletişime geçmek, sorularınızı cevaplamak ya da şikayetlerinizi yanıtlamak için iletişim bilgilerinizi kullanırız.
(G) Uygunsuz davranış sergileyen veya hizmetlerimizi suistimal eden yolcular i. Genel:KLM, uygunsuz davranışlar sergileyen veya hizmetlerimizi suistimal eden yolcuların listesini tutar (yukarıda yer alan 2.1 (J) bölümüne bakın). Davranışın ciddiyetine bağlı olarak KLM, (i) bu yolcuların uçağa kabulü için üç yıl süreyle ek koşullar getirebilir veya (ii) bu yolcuları beş yıl süreyle (prensipte) uçağa kabul etmeyebilir. Ağırlaştırıcı sebeplerin var olması durumunda (tekrarlayan uygunsuz davranış) KLM, bir yolcuyu, beş yılı aşkın süreyle reddetmeye karar verebilir. Çok ciddi durumlarda KLM, bir yolcuyu kalıcı olarak reddetmeye dahi karar verebilir. Çocuklarla ilgili bu özel bilgileri işlemek için farklı yönergeler uyguluyoruz. Uygunsuz davranış sergileyen 15 yaş altındaki çocuklar listeye kaydedilmez. KLM, 15 veya 16 yaşındaki çocukların kabulü için en fazla bir yıl süreyle koşullar getirebilir. Beş yıl veya daha uzun süreyle girişi reddedilen yolcular, listeye eklendikleri, eklenme sebepleri, onlar için hangi güvenlik önlemlerinin uygulandığı, bu önlemlerin ne kadar süreyle geçerli olacağı ve listeye eklenmeleriyle ilgili şikayet veya itirazı nereye sunabilecekleri konusunda şahsen (mümkünse e-posta ile) bilgilendirilir. Bu verilere erişim veya bu verilerin düzeltilmesi ile ilgili daha fazla bilgi, aşağıda yer alan 8. “Haklarınız” bölümünde mevcuttur. Yasa dışı uyuşturucular: KLM, Amsterdam Schiphol Havalimanı'nda inen ve Hollanda Kraliyet Polis Şefliği tarafından yasa dışı uyuşturucu taşıdığı tespit edilen yolcuların adlarını Hollanda Devletinden alır. KLM, Schiphol'den Surinam, Aruba, Bonaire, St. Maarten veya Curaçao yönüne ve bu ülkelerden Amsterdam Schiphol Havalimanı yönüne direkt uçuşlarda, bu kişilerle 3 yıl boyunca nakil anlaşması yapmayı reddedebilir. Bu veriye erişim veya düzeltme yetkisi almak için talebinizi yazılı olarak PO Box 90615, 2509 LP Lahey, Hollanda adresi üzerinden Hollanda Kraliyet Polis Şefliği’ne iletebilirsiniz. Aruba, Hollanda Antilleri, Surinam veya Venezuela'da ikamet ediyorsanız bu yazılı talebe pasaport fotokopinizi de eklemeniz gerekir.
(H) İş operasyonlarımızı yürütmek veya yasal zorunluluklara uymak Uçuşları gerçekleştirme, uçuş güvenliğini sağlama ve kayıt tutma gibi amaçlarla iş operasyonlarımızı yürütmek üzere kişisel verilerinizi toplar, kullanır ve saklarız. Ayrıca iş operasyonlarımızı geliştirmek için verilerinizi işleriz. Örneğin, müşteri hizmetleri personelimizi eğitmek için telefon görüşmesi kayıtlarını kullanırız (bkz. 2.1 (F)). Bunun yanı sıra, kişisel verilerinizi yasal ve vergi yükümlülüklerimize uymak ve dolandırıcılığı önleme ve kontrol etme ve uyuşmazlık çözümü amacıyla işleriz. Dolandırıcılık veya hizmetlerimizin suistimali durumunda, kişisel verilerinizi dahili dolandırıcılık kontrolü ve uyarı sistemimize girebiliriz (yukarıdaki 4.1 (G) bölümüne bakın). 4.2 Belirli hizmetler, uygulamalar, etkinlikler, yarışmalar veya kampanyalar Belirli hizmetler, uygulamalar, etkinlikler, yarışmalar veya kampanyalar için bu gizlilik beyanında belirtilenlerden farklı amaçlarla da kişisel verilerinizi kullanabiliriz. İlgili hizmete, etkinliğe, yarışmaya ya da kampanyaya kaydolduğunuzda veya ilgili uygulamayı indirdiğinizde bu amaçlar konusunda sizi bilgilendiririz. 4.3 Yasal dayanak Kişisel verilerinizi yalnızca yasal dayanağımız olması halinde toplar ve işleriz. Çoğu durumda kişisel verilerinizi rezervasyonunuzu almak, uçuşunuzu ya da satın alımlarınızı düzenlemek, sadakat programımıza katılımınızı kolaylaştırmak ya da sorularınızı yanıtlamak için kullanmamız gerekir (Yukarıdaki 4.1 (A), (B) ve (G) bölümlerine bakın). Bu durumlarda verilerinizi işlememizin yasal dayanağı, sözleşmenin ifa edilmesi için gerekli olmasıdır. Kişisel verilerinizin toplanması ve kullanılması için onay verdiyseniz (bu onayı istediğiniz zaman geri çekebilirsiniz; aşağıda yer alan 8 "Haklarınız" bölümüne bakın) verilerinizi bu onaya dayanarak toplar ve kullanırız. Kimi durumlarda kişisel verilerinizi bizim ya da üçüncü tarafların bu işlemden meşru menfaati varsa işleyebiliriz. Her zaman şu çıkarların tümünü dikkatle değerlendiririz: Sizin çıkarlarınız, diğer kişilerin çıkarları ve KLM’nin çıkarları. Meşru menfaatimize dayanarak verilerinizi uçuş güvenliği, istatistiksel araştırma ya da doğrudan pazarlama gibi amaçlarla veya kişiselleştirilmiş indirim ve teklifler sunmak için toplayabilir veya kullanabiliriz (daha fazla bilgi için yukarıda yer alan 4.1 (C), (D), (E) ve (G) bölümlerine bakın). Örneğin, göç yönetmeliklerine uymak üzere verilerinizi toplamak ve kullanmak için yasal zorunluluğumuz olabilir (4.1 (H) bölümüne bakın). Sizinle yaptığımız sözleşmenin ifası veya yasal bir zorunluluk gereği almamız gereken kişisel veriyi sağlamayı reddederseniz bizden talep ettiğiniz hizmetin tamamını size sağlayamayabiliriz. Sonuç olarak uçuşunuzu iptal etmemiz gerekebilir veya tarafınızca istenen ek hizmetleri size sunamayabiliriz. Eksik veya yanlış bilgi verdiyseniz uçağa almama veya yabancı bir bölgeye giriş izni vermeme hususlarında size yaptırım uygulamak zorunda kalabiliriz.
5.1. Genel Kişisel bilgilerinizi aşağıdaki durumlarda üçüncü taraflarla paylaşabiliriz: (A) Rezervasyonlarınızı ve seyahatlerinizi kolaylaştırmak için Rezervasyonlarınız ile yer ayırtma işlemlerinizi işleme koymak ve seyahatleriniz ile satın alımlarınızı düzenlemek için çoğu durumda kişisel verilerinizi ortak havayollarımız, havalimanı operatörleri ve seyahatinizi işletmekle yükümlü diğer şirketler ile paylaşmamız gerekir (yukarıda yer alan 3.1 (B) "Verilerinizi nasıl topluyoruz?" bölümüne bakın). Size daha sorunsuz bir seyahat deneyimi sunmak için verilerinizi SkyTeam ve SkyTeam Alliance üyeleriyle de paylaşıyoruz (bkz. yukarıdaki 1. bölüm). (B) Kurumsal sadakat programımız Bluebiz için Daha fazla bilgi için "Biz kimiz?" bölümüne ve "Verilerinizi nasıl topluyoruz?" kapsamındaki 3.1 (C) maddesine bakın. (C) Kurumsal hesaplar için İşvereninizin kurumsal hesabıyla online rezervasyon yaparsanız işvereniniz bilet fiyatı, seyahat tarihleri ve varış noktanız gibi belirli rezervasyon bilgilerine ulaşabilir. İşvereniniz, kişisel verilerinizi nasıl topladığından ve kullandığından ve de sizi bu konuda nasıl bilgilendirdiğinden bağımsız olarak sorumludur. (D) Destek ya da ek hizmetler için Size hizmetlerimizi sunabilmek için BT sağlayıcılar, sosyal medya sağlayıcıları, pazarlama ajansları ve görüntüleme hizmeti sağlayıcıları gibi üçüncü tarafların destek ve ek hizmetlerinden yararlanırız. Bunlar gibi tüm üçüncü tarafların, kişisel verilerinizi yeterli ölçüde korumaları ve bu verileri yalnızca bizim talimatlarımız doğrultusunda kullanmaları gerekir. Air France-KLM grubu, iş operasyonlarını merkezi veritabanları ve sistemler kullanarak yürütür. Bu merkezi veritabanları ve sistemler bir grup şirketi tarafından diğer grup şirketleri için barındırılabilir veya yönetilebilir. Buna ek olarak, verimlilik amaçları doğrultusunda bazı operasyonel işlevler bir grup şirketi tarafından diğer grup şirketleri için yürütülebilir. Bu da grup şirketlerimizin bu amaçlar için kişisel verilerinize erişebileceği anlamına gelir. Grup şirketlerimiz kişisel verilerinizi yalnızca ilgili iş amaçlarının gerektirdiği şekilde ve bu gizlilik beyanına uygun olarak kullanabilir. (E) Ödeme hizmetleriyle ilgili Seyahatlerinizi ve satın alımlarınızı işleme koyabilmek için ödeme hizmeti sunan üçüncü taraflarla çalışabiliriz. Çoğu durumda bu ödeme hizmeti sağlayıcıları aynı zamanda dolandırıcılık denetimi de yapar. Kişisel verilerinizi kullanma biçimleri bakımından kendi gizlilik politikalarını uygularlar. (F) Sosyal medya platformlarında özel hedef kitle için Daha fazla bilgi için 4.1 (E) "Verilerinizi hangi amaçlarla kullanıyoruz?" bölümüne bakın. (G) Ortaklarımızın hizmetlerini seyahatinize göre şekillendirebilmesi için Kişisel olmayan bilgilerinizi (varış noktası, seyahat tarihi ve yolculuk süresi) ek hizmetler (otel konaklamaları, araç kiralama hizmetleri gibi) sağlayan ortaklarımızla paylaşırız. Böylece size yolculuğunuza göre şekillendirilmiş teklifler sunabilirler. Ortaklarımız, kişisel verilerinizi kullanma biçimleri bakımından kendi gizlilik politikalarını uygularlar. 5.2. Belirli hizmetler, uygulamalar, etkinlikler, yarışmalar veya kampanyalar Bir ortakla işbirliği içinde kampanya veya etkinlik düzenlememiz ya da hizmetlerini kendi uygulamalarımıza entegre etmemiz gibi durumlarda belirli hizmetler, uygulamalar, etkinlikler, yarışmalar veya kampanyalar için verilerinizi bu gizlilik beyanında belirtilenlerden başka üçüncü taraflarla paylaşabiliriz. İlgili hizmete, etkinliğe, yarışmaya ya da kampanyaya kaydolduğunuzda veya uygulamasını indirdiğinizde bu konuda sizi bilgilendiririz. 5.3. Transavia ile veri paylaşımı
Havayolları uçuş güvenliğini garanti etme yükümlülüğüne sahiptir. KLM, bu amaçla, belirli (gerekli) güvenlik önlemleri alır. Örneğin, KLM, yerde veya uçakta uygunsuz davranışta bulunan yolcuların listesini tutar (yukarıda yer alan 2.1. (J) ve 4.2 (G) bölümlerine bakın). Bu listeye göre KLM, (i) bu yolcuların uçağa kabulü için üç yıl süreyle ek koşullar getirebilir veya (ii) bu yolcuları beş yıl süreyle uçağa kabul etmeyebilir. KLM'nin iştiraki Transavia da benzer bir liste tutar. Alınan dahili güvenlik önlemlerinin kapsamını artırmak amacıyla KLM ve Transavia, uçağa kabul edilmemesine karar verilen yolcuların kişisel bilgilerini paylaşır (yukarıda yer alan 4.1. (G) bölümüne bakın). KLM tarafından reddedilen bir kişinin, Transavia uçuşları için uçağa alınması da reddedilir (ve tersi de geçerlidir). Uygunsuz davranış sergilediyseniz ve bu, listeye kaydedilmenize yol açtıysa uygunsuz davranışın gerçekleştiği havayolu tarafından şahsen bilgilendirilirsiniz.
5.4 Resmi kurumlar (A) Genel Başka bir ülkeye seyahatiniz öncesinde kişisel verilerinizi toplamak ve bunları seyahat güzergahınızdaki ülkelerdeki resmi kurumlarla paylaşmak, yasal zorunluluğumuz olabilir. Örneğin, tanımlayıcı verileriniz ile rezervasyon ve seyahat bilgilerinizi sınır kontrolü, göç yönetmelikleri, bir ülkeye giriş ya da terörizmle veya diğer ağır suçlarla mücadele amaçları doğrultusunda toplamamız ve işlememiz hukuki olarak zorunlu olabilir (aşağıda yer alan 5.4 (B) bölümüne bakın). Bazı ülkelerden kalkışlı uçuşlarda, belirli durumlarda yasa gereği pasaportunuzun bir kopyasını çıkarmamız ve talep üzerine Hollanda hükümetine vermemiz gerekir. Ayrıca kamu sağlığı amaçları doğrultusunda hukuki olarak sağlık verilerinizi seyahat güzergahınızdaki ülkelerdeki resmi kurumlarla paylaşmak zorunda olabiliriz (Yukarıdaki 2.1 (D) bölümüne bakın). (B) PNR ve API verileri i. Genel: Yürürlükteki Avrupa yasaları ve yerel kanunlar uyarınca, PNR ve API verilerini belirli devlet kurumlarına ifşa etmemiz gerekmektedir.
6.1 Güvenlik (A) Taahhüdümüz Kişisel verilerinizin güvenlik ve gizliliğini sağlamak en önemli önceliğimizdir. Kişisel verilerinizin niteliği ve işlemenin riskleri dikkate alınarak uygun bir güvenlik düzeyi sağlamak, özellikle de bu verilerin herhangi bir kazara veya yasa dışı imha, kayıp, değişiklik, açıklama, ihlal veya yetkisiz erişime maruz kalmasını engellemek amacıyla uygun tüm teknik ve organizasyonel önlemleri, yürürlükteki yasal hükümler (özellikle Genel Veri Koruma Yönetmeliği’nin (GDPR) 32. maddesi) doğrultusunda tesis etmiş bulunmaktayız. (B) Aldığımız güvenlik önlemleri i. Bankacılık işlemleri: PCI Güvenlik Standartları Konseyi (PCI SSC) tarafından yayınlanan Ödeme Kartı Endüstrisi için Veri Güvenliği Standardı’na (PCI DSS standardı) uymakla yükümlüyüz. Bu standart, ödeme araçlarının hileli kullanımını azaltmak için kart sahibi bilgileri üzerindeki kontrolü artırmak için oluşturulmuştur. Tüm KLM hizmet sağlayıcılar, PCI DSS standardına uymak için banka kartı verisi işlemekle yükümlüdür. İnternet üzerinden bilgi hırsızlığıyla mücadele etmek için çaba gösteririz. Örneğin bu nedenle, banka kartınızın kaybolması veya çalınması durumunda sizi korumak için hileli ödemeleri tespit eden bir araç kullanırız. ii. Organizasyonel önlemler: Çalışanlarımızın farkındalığını ve hesap verebilirliğini güçlendirmek için çeşitli organizasyonel önlemler uygulamakta ve bu önlemleri sürdürmekteyiz. Hem farkındalığı artırmak hem iyi uygulamaların ve güvenlik standartlarının paylaşılmasını desteklemek için tesis ettiğimiz programlarımız mevcuttur. Bu kapsamda bilgi güvenliği zorluklarına ve gizlilik korumaya ilişkin çok sayıda belge çalışanlarımızın kullanımına sunulmuştur. iii. Teknik önlemler: we strictly control physical and logical access to internal servers hosting or processing your personal data. We protect our network with state-of-the-art hardware devices (Firewall, IDS, DLP etc.) as well as architectures (including secure protocols such as TLS 1.2) in order to prevent and limit the risk of cybercrime. (C) Güvenlik sistemlerimizin gelişimi Uygun bir güvenlik düzeyini muhafaza etmek için en iyi standartlara (özellikle ISO 27000 standartlar ailesi) dayalı dahili süreçlerimiz mevcuttur. Mümkün olan en üst düzey korumayı sağlamak için özel uzmanlardan faydalanırız. Bu bağlamda NCSC (Ulusal Siber Güvenlik Merkezi) ile ayrıcalıklı bir ilişkimiz mevcuttur.
(D) Kendinizi nasıl koruyabilirsiniz? Kişisel veri güvenliği ve gizliliği herkesin en iyi uygulamalarına dayanır. Rezervasyon yaptığınızda tarafınıza dosya referansları gönderilecektir. Bu rezervasyon referansları her zaman gizli tutulmalıdır. Bunların diğer yolcularla paylaşılması, sistemlerimiz veya seyahatinizin sağlanması sürecine dahil olan üçüncü tarafların (ör. seyahat acenteleri veya çevrimiçi arama ve rezervasyon siteleri) sistemleri aracılığıyla rezervasyon bilgilerinize erişim sağlamalarına neden olur. Başkalarıyla seyahat ediyor ve kişisel bilgilerinizin kendilerine açıklanmasını istemiyorsanız ayrı rezervasyonlar yapmanızı öneririz. Ayrıca sunucularımıza erişmek için kullandığınız şifreleri üçüncü taraflarla paylaşmamanızı, profilinizin ve sosyal hesabınızın oturumunu sistematik olarak kapatmanızı (özellikle bağlantılı hesaplar durumunda) ve özellikle internete herkese açık bir bilgisayardan erişim sağlıyorsanız oturumunuzun sonunda tarayıcı pencerenizi kapatmanızı tavsiye ederiz. Bu, diğer kullanıcıların kişisel verilerinize erişmesini engelleyecektir. Hesabınızın ele geçirilme riskinden kaçınmak için kullandığınız her çevrimiçi hizmet için farklı parolalar kullanmanızı öneririz. Verilerinizin tarafımızca yönetilmeyen bir platformda çalınmasından sorumlu tutulamayız. Ayrıca, KLM tarafından verilen ve kişisel verilerinizi (biniş kartınız, bilet numaranız, vb.) veya seyahatinizle ilgili diğer bilgileri içeren belgeleri üçüncü taraflara dağıtmamanızı veya bunları sosyal ağlarda yayınlamamanızı şiddetle tavsiye ederiz. Bu belgeleri sosyal medya üzerinden yayınlamaya karar verirseniz ilgili üçüncü taraf sosyal ağlar için geçerli genel kullanım koşulları, bilgi güvenliği uygulamaları ve gizlilik politikalarına başvurmak ve bunları anlamaktan siz sorumlu olursunuz. Verilerin bu platformlarda nasıl işlendiğinden, saklandığından veya açıklandığından sorumlu tutulamayız. BT güvenlik önlemlerimiz hakkında daha fazla bilgi için lütfen BT güvenlik portalımıza başvurun. (E) Güvenlik olaylarının yönetimi “Sıfır risk” mümkün değildir ve uygun olarak kabul edilen tüm güvenlik önlemlerini uygulasak dahi öngörülemeyen durumlar söz konusu olabilir. Güvenlik olaylarını mümkün olan en iyi koşullarda yönetmek için belirli prosedürlerimiz ve kaynaklarımız mevcuttur. Ayrıca kişisel verilerinizin kazara veya yasa dışı imhası, kaybı, değiştirilmesi, açıklanması veya verilere yetkisiz erişime neden olacak güvenlik ihlallerini değerlendirmek, yetkili denetim makamına yürürlükteki yasanın öngördüğü süre içinde bildirimde bulunmak ve bir ihlalin hak ve özgürlükleriniz açısından yüksek risk oluşturması söz konusu olduğunda sizi uyarmak için özel bir prosedür tesis etmiş bulunmaktayız. Testler, güvenlik kurulumlarının işlevselliğini ve sağlanan prosedürler ve cihazların yeterliliğini doğrulamak için periyodik olarak gerçekleştirilmektedir. 6.2 Saklama
Kişisel verileri gerekenden daha uzun süre saklamayız. Kişisel verilerin ne kadar süre saklandığı, kişisel verilerin hangi amaçlarla işlendiğine ve yürürlükteki yasal saklama süresine bağlıdır.
(D) SkyTeam Alliance SkyTeam Alliance çerçevesinde kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin haklarınızı kullanmak istiyorsanız, lütfen KLM’nin Gizlilik Ofisi ile iletişime geçin:
9.1. İşbu gizlilik beyanı 1 Şubat 2024 tarihinde yürürlüğe girerek 15 Eylül 2022 tarihli önceki gizlilik politikasının yerini almıştır. Bu gizlilik beyanı, zaman zaman değiştirilir. Değişiklikler ile ilgili bilgilendirme yürürlüğe girmeden önce yapılır.