Yolcu Hakları

İptal, gecikme, sınıf düşürme ve biniş reddedilmesi durumlarında sahip olduğunuz haklar. Avrupa yönetmeliği 261/2004’ün uygulanması.

Uygunluk durumu

Özellikle aşağıdaki koşullarda bu metinde belirtilen haklar geçerlidir:

  • Uçuş için onaylı bir rezervasyonunuz varsa;
  • Belirtilen zamanda ya da zaman belirtilmemişse kalkış saatinden en geç 45 dakika önce check-in işleminizi tamamladıysanız;
  • Doğrudan veya dolaylı olarak herkese açık bir tarifeyle veya sık uçan yolcu programları kapsamında kesilen bir biletle uçuyorsanız;
  • AB içinde bulunan bir havalimanından kalkan bir uçakta veya yerel hukuki düzenlemelerin geçerli olmadığı üçüncü ülkelerin birinden kalkıp AB içindeki bir havalimanına inecek olan ve bir Topluluk hava taşımacısı tarafından işletilen bir uçakta seyahat ediyorsanız.

PDF biçiminde okuyun

İsterseniz destek ve telafi haklarınızı PDF dosyası olarak okuyabilirsiniz.

PDF’i açın

1. İptal

1.1 İptal desteği

Uçuşunuz iptal edilirse şu seçeneklerden birini tercih edebilirsiniz:

  • Taşıyıcı tarafından belirtilen en kısa zamanda, veya koltuk müsaitlik durumuna göre size uygun daha sonraki bir tarihte nihai varış noktanıza, benzer taşıma koşullarıyla yeniden yönlendirilebilirsiniz.
  • Yolculuğunuzun gerçekleşmeyen kısımlarıyla gerçekleşmiş ancak artık herhangi bir yararlı amaca hizmet etmeyen kısımları için orijinal uçuş planı göz önünde bulundurularak ücret iadesi ve bilet üzerinde belirtilen ilk kalkış noktasına dönüş uçuşu bileti (uygunsa) alabilirsiniz.

Ayrıca size ücretsiz olarak:

  • bekleme süresine bağlı olarak makul ölçüde yiyecek ve içecek;
  • bir gecelik veya başlangıçta planladığınızdan daha uzun süre konaklamanız gerekmesi durumunda daha uzun süre için otelde konaklama (ulaşım dahil);
  • 1 ön ödemeli telefon kartı veya 2 telefon görüşmesinin bedeli (her biri 5 dakikayla sınırlı) ya da 2 faks mesajı veya 2 e-posta sağlanacaktır.

1.2 İptal tazminatı

Uçuş iptal edilirse aşağıdaki durumlar hariç tazminat hakkınız vardır:

  • Kaçınılmaz özel durumlar iptale neden olduysa ve havayolu bu durumdan kaçınmak için tüm makul önlemleri aldıysa;
  • Planlanan kalkış saatinden en az 2 hafta önce uçuş iptali hakkında size bilgi verildiyse;
  • Planlanan kalkış saatinden 7 ila 14 gün içinde uçuş iptaliyle ilgili bildirim aldıysanız, size alternatif bir uçuş planı önerdiysek ve yeni uçuş planının asıl seyahat planından 2 saatten daha geç kalmayacağını ve 4 saatten daha sonra varmayacağını garanti ettiysek.
  • Planlanan kalkış saatinden 7 gün içinde uçuş iptaliyle ilgili bildirim aldıysanız, size alternatif bir uçuş planı önerdiysek ve yeni uçuş planının asıl seyahat planından 1 saatten daha geç kalmayacağını ve 2 saatten daha sonra varmayacağını garanti ettiysek.

İptal tazminatı havalimanında ödenememektedir. Bu yüzden Müşteri Hizmetleriyle iletişime geçmeniz gerekmektedir (bkz. Bölüm 5). İade edilemez ulaşım kredisi kuponu ve nakit tazminat şeklinde sunulan tazminat türlerinden birini seçebilirsiniz.

İade edilemez ulaşım kredisi kuponu tutarları şöyledir:

A1500 km veya daha kısa uçuşlar350 EUR*
BAB içinde 1500 km’den uzun uçuşlar ile 1500 ve 3500 km arasındaki tüm diğer uçuşlar500 EUR*
CA veya B şıkkına dahil olmayan uçuşlar800 EUR*

Nakit tazminat miktarları aşağıdaki gibidir:

A1500 km veya daha kısa uçuşlar250 EUR*
BAB içinde 1500 km’den uzun uçuşlar ile 1500 ve 3500 km arasındaki tüm diğer uçuşlar400 EUR*
CA veya B şıkkına dahil olmayan uçuşlar600 EUR*

* Alternatif uçuşun varış saati, ilk rezerve edilen uçuşun planlanan varış saatinden A grubu uçuşlar için 2 saat, B grubu uçuşlar için 3 saat veya C grubu uçuşlar için 4 saat daha geç değilse bu tazminat, %50 oranında azaltılabilir.

Bu tazminat planı 261/2004 sayılı AB Tüzüğü uyarınca düzenlenmiştir. AB ülkeleri içindeki bir varış noktasına gitmek üzere AB dışındaki bir havalimanından kalkış yaptıysanız yerel düzenlemeler ve başka tazminat planları geçerli olabilir. Daha fazla bilgi için lütfen Müşteri Hizmetleriyle iletişime geçin (bkz. Bölüm 5).

2. Gecikme

2.1 Gecikme desteği

Bu bölümde belirtilen destek, uçuşun planlanan kalkış saatinden en az 2 saat gecikmesi durumunda sağlanmaktadır.

Size ücretsiz olarak:

  • bekleme süresine bağlı olarak makul ölçüde yiyecek ve/veya içecek;
  • bir gecelik veya başlangıçta planladığınızdan daha uzun süre konaklamanız gerekmesi durumunda daha uzun süre için otelde konaklama (ulaşım dahil);
  • 1 ön ödemeli telefon kartı veya 2 telefon görüşmesinin bedeli (her biri 5 dakikayla sınırlı) ya da 2 faks mesajı veya 2 e-posta sağlanacaktır.

Minimum 5 saatlik bir gecikme yaşandığında başlangıçtaki seyahat planınızı sürdürmek istemiyorsanız orijinal uçuş planı göz önünde bulundurularak yolculuğunuzun gerçekleşmeyen kısımlarıyla gerçekleşmiş ancak artık herhangi bir yararlı amaca hizmet etmeyen kısımları için ücret iadesi almayı tercih edebilirsiniz. Biletinizde belirtilen ilk kalkış noktasına dönüş uçuşu bileti almayı da (uygunsa) tercih edebilirsiniz.

2.2 Gecikme tazminatı

Gecikmeye havayolunun ön göremeyeceği olağandışı durumların sebep olduğu ve havayolunun gecikmeyi önlemek için makul tüm önlemleri almış olduğu durumlar hariç olmak üzere, varış zamanınızda planlanan zamana göre en az 3 saatlik bir gecikme olursa tazminat hakkı elde edersiniz.

Tazminat havalimanında ödenememektedir. Bu yüzden Müşteri Hizmetleriyle iletişime geçmeniz gerekmektedir (bkz. Bölüm 5). İade edilemez ulaşım kredisi kuponu ve nakit tazminat şeklinde sunulan tazminat türlerinden birini seçebilirsiniz.

İade edilemez ulaşım kredisi kuponu tutarları şöyledir:

A1500 km veya daha kısa uçuşlar350 EUR*
BAB içinde 1500 km’den uzun uçuşlar ile 1500 ve 3500 km arasındaki tüm diğer uçuşlar500 EUR*
CA veya B şıkkına dahil olmayan uçuşlar800 EUR*

Nakit tazminat miktarları ise aşağıdaki gibidir:

A1500 km veya daha kısa uçuşlar250 EUR*
BAB içinde 1500 km’den uzun uçuşlar ile 1500 ve 3500 km arasındaki tüm diğer uçuşlar400 EUR*
CA veya B şıkkına dahil olmayan uçuşlar600 EUR*

* 3500 kilometreden uzun uçuşlarda, geciken uçuşun varış saatinin planlanan varış saatinden 3 ila 4 saat sonra olması durumunda bu tazminat, %50 oranında azaltılabilir.

Bu tazminat planı 261/2004 sayılı AB Tüzüğü uyarınca düzenlenmiştir. AB ülkeleri içindeki bir varış noktasına gitmek üzere AB dışındaki bir havalimanından kalkış yaptıysanız yerel düzenlemeler ve başka tazminat planları geçerli olabilir. Daha fazla bilgi için lütfen Müşteri Hizmetleriyle iletişime geçin (bkz. Bölüm 5).

3. Uçağa alınmama

Koltuk sayısından fazla rezervasyon yapılan uçuşlarda havayolu, Ulaşım Kredisi Kuponu şeklinde mutabık kalınan tazminatı almaları karşılığında onaylı rezervasyonlarından vazgeçmeyi kabul edecek gönüllüler arayacaktır. Bu yolculara aşağıdaki Bölüm 3.1’de tanımlanan uygun desteği de sağlarız.

Yeterli gönüllü bulunamazsa ve isteğiniz dışında uçağa alınmazsanız güncel check-in saati yükümlülüklerini karşılamış olmanız kaydıyla uçağa alınmama konusunda destek ve tazminat hakkı elde edersiniz. Uçuşa alınmamanız için sağlık, emniyet, güvenlik veya eksik seyahat belgesi gibi haklı gerekçeler mevcutsa bu hakları elde edemezsiniz.

3.1 Uçağa alınmama desteği

Şu seçeneklerden birini tercih edebilirsiniz:

  • Havayolu tarafından belirtilen en kısa zamanda, veya koltuk müsaitlik durumuna göre size uygun daha sonraki bir tarihte nihai varış noktanıza, benzer taşıma koşullarıyla yeniden yönlendirilebilirsiniz.
  • Yolculuğunuzun gerçekleşmeyen kısımlarıyla gerçekleşmiş ancak artık herhangi bir yararlı amaca hizmet etmeyen kısımları için orijinal uçuş planı göz önünde bulundurularak ücret iadesi ve bilet üzerinde belirtilen ilk kalkış noktasına dönüş uçuşu bileti (uygunsa) alabilirsiniz.

Ayrıca size ücretsiz olarak:

  • bekleme süresine bağlı olarak makul ölçüde yiyecek ve içecek;
  • bir gecelik veya başlangıçta planladığınızdan daha uzun süre konaklamanız gerekmesi durumunda daha uzun süre için otelde konaklama (ulaşım dahil);
  • 1 ön ödemeli telefon kartı veya 2 telefon görüşmesinin bedeli (her biri 5 dakikayla sınırlı) ya da 2 faks mesajı veya 2 e-posta sağlanacaktır.

3.2 Uçuşa alınmama tazminatı

İsteğiniz dışında uçağa alınmazsanız havalimanında tazminat alabilirsiniz. İade edilemez ulaşım kredisi kuponu ve nakit tazminat seçeneklerinden birini seçebilirsiniz.

İade edilemez ulaşım kredisi kuponu tutarları şöyledir:

A1500 km veya daha kısa uçuşlar350 EUR*
BAB içinde 1500 km’den uzun uçuşlar ile 1500 ve 3500 km arasındaki tüm diğer uçuşlar500 EUR*
CA veya B şıkkına dahil olmayan uçuşlar800 EUR*

İade edilebilir kredi kuponu (nakit) tutarları ise şöyledir:

A1500 km veya daha kısa uçuşlar250 EUR*
BAB içinde 1500 km’den uzun uçuşlar ile 1500 ve 3500 km arasındaki tüm diğer uçuşlar400 EUR*
CA veya B şıkkına dahil olmayan uçuşlar600 EUR*

* Alternatif uçuşun varış saati, ilk rezerve edilen uçuşun planlanan varış saatinden A grubu uçuşlar için 2 saat, B grubu uçuşlar için 3 saat veya C grubu uçuşlar için 4 saat daha geç değilse bu tazminat, %50 oranında azaltılabilir.

Bu tazminat planı 261/2004 sayılı AB Tüzüğü uyarınca düzenlenmiştir. AB ülkeleri içindeki bir varış noktasına gitmek üzere AB dışındaki bir havalimanından kalkış yaptıysanız yerel düzenlemeler ve başka tazminat planları geçerli olabilir. Daha fazla bilgi için lütfen Müşteri Hizmetleriyle iletişime geçin (bkz. Bölüm 5).

4. Sınıf düşürme

Satın aldığınız biletin sınıfından daha düşük bir sınıfa isteğiniz dışında yerleştirilirseniz aşağıdaki oranlarda ücret iadesi talep edebilirsiniz:

A. 1500 km veya daha kısa tüm uçuşlarda uçuş bedelinin %30’u

B. AB içinde 1500 km’den uzun uçuşlar ile 1500 ve 3500 km arasındaki tüm diğer uçuşlarda uçuş bedelinin %50’si

C. A veya B şıkkına dahil olmayan tüm uçuşlarda uçuş bedelinin %75’i.

5. İstekler, talepler ve diğer sorular

Yukarıda belirtildiği gibi, başlangıçtaki seyahat planlarınızı sürdürmek istememenizin;

  • uçuşunuzun iptal edilmesi,
  • uçuşunuzun en az 5 saat gecikmesi veya
  • isteğiniz dışında uçağa alınmamanız.

gibi sebepleri varsa yolculuğunuzun gerçekleşmeyen kısımları ve gerçekleşmiş ancak artık herhangi bir yararlı amaca hizmet etmeyen kısımları için orijinal uçuş planı göz önünde bulundurularak ücret iadesi alma talebinde bulunabilirsiniz.

Tüm ücret iadesi ve tazminat talepleri, uçuşu işleten veya işletmesi planlanan taşıyıcıya yöneltilmelidir.

Ücret iadesi talepleri, tazminat hak talepleri ve her türlü sorunuz için Air France veya KLM ile iletişime geçmek istiyorsanız lütfen aşağıda belirtilen seçeneklerden birini kullanarak bizimle iletişime geçin.

6. Ulusal görevli kuruluşlar

Tüm AB üye devletlerinde, bu bildiride anlatılan tazminat ve destek kurallarının uygulanmasından sorumlu olmak üzere görevlendirilmiş kuruluşlar vardır.

İletişim bilgilerini görüntüle

Uçuş aksaklıklarınızla ilgili olarak üçüncü bir tarafa ücret ödemeden tazminat talep etmek istiyorsanız Avrupa Komisyonu, yolcuların hak iddiası kuruluşları aracılığıyla değil, doğrudan taşıyıcıyla iletişime geçmesini önerir. (İletişim bilgileri uçuşu işleten havayolunun web sitesinde bulunabilir.)

Bu Bildiri, 261/2004 sayılı Avrupa Parlamentosu ve Konsey Tüzüğünün gerektirdiği bir bildiridir.

Sürüm 5; Güncelleme tarihi: Temmuz 2021