Bagaj gecikmesi
Geciken bagajı rapor edin
Varış sonrası bagajınızı bulamıyor musunuz? Bu durumu daima varıştan sonraki 48 saat içinde online olarak bildirmelisiniz. Havalimanından ayrılmadan önce bagaj kontuarından da geciken bagaj bildiriminde bulunabilirsiniz. Bildirimde bulunduktan sonra her zaman bir dosya referans numarası ile bir Kayıp Bagaj Tutanağı (PIR) alırsınız. Bu referans numarası ile bildirim durumunuzu takip edebilirsiniz.
Geciken bagajınız havalimanına ulaştıktan sonra, dağıtım hizmeti birimi sizinle iletişime geçecektir. Planlanan teslimat zamanı ile ilgili onayınız alındıktan sonra bagajınız teslim edilecektir.
Havalimanında geciken bagajı bildirme
Varış noktanız aşağıdakilerden biriyse kayıp bagajınızı online olarak bildiremeyeceğinizi göz önünde bulundurun: Aberdeen, Birmingham, Bristol, Cardiff, Edinburgh, Glasgow, Humberside, Inverness, Leeds Bradford, Londra, Londra Heathrow, Manchester, Newcastle, Norwich, Southampton veya Teesside.
Varış noktanız bu şehirlerden biriyse lütfen kayıp bagajınızı bildirmek için havalimanındaki bagaj masasına gidin. Endişelenmeyin, vakaların %90'ında kayıp bagajları 3 gün içinde bulabiliyoruz!
Geciken veya kayıp bagajın takibi
Geciken bagajınızı zaten bildirdiniz mi? Bildiriminizin üzerinden 24 saat geçtikten sonra bagaj takip sistemine soyadınız ve dosya referans numaranızı girerek bagajınızın durumunu sorgulayabilirsiniz.
Seyahatiniz sırasında birden fazla varış noktasında mı kalacaksınız? Bagaj takip sistemi üzerinden geçici adresinizi değiştirebilirsiniz.
21 gün içinde bagajınızı bulamadığımız nadir görülen durumlarda lütfen KLM Müşteri İletişim Merkezi ile iletişime geçin. Talep göndermek gibi atabileceğiniz sonraki adımlar hakkında görüşebiliriz.
Sıkça sorulan sorular
Varış sonrası bagajınızı bulamıyor musunuz? Kaybolan bagajınızı havalimanından ayrılmadan önce bagaj kontuarına bildirerek kayıp bagaj bildiriminde bulunabilirsiniz. Çoğu durumda bildirimi online olarak da yapabilirsiniz. Lütfen bildirim işlemini varışınızdan itibaren 48 saat içinde gerçekleştirin.
Bildiriminizi tamamladıktan sonra size talebinizin durumunu takip etmek için kullanabileceğiniz bir referans numarası verilecektir. Neyse ki kayıp bagajların çoğu 3 gün içinde bulunur.
In almost all cases (except the UK), you can report your delayed baggage online within 48 hours of arrival. Please have your booking code at hand. When filling in the form, you will read how to proceed next.
If this report does not work online, you can also see an agent upon arrival at the airport or call the KLM Customer Contact Centre.
Bagajınızın durumunu online takip bilgilerimiz aracılığıyla öğrenebilirsiniz. Lütfen geciken bagajınızın kaydı sırasında kullandığınız referans numarasını ve soyadınızı belirtin.
21 gün sonunda bagajınızı hâlâ bulamadıysak sonraki adımlar üzerinden ilerlemek için lütfen bizimle iletişime geçin.
Ödeme için belirli bir tutarımız bulunmamaktadır. Nadiren yaşansa da 21 gün içinde bagajınızı bulamazsak lütfen KLM Müşteri İletişim Merkezi ile iletişime geçin. Sonraki adımları sizinle paylaşacağız.
Bagajınızın teslimatı gecikirse temel ihtiyaçlar için yapacağınız makul harcamalara karşılık ücret iadesi yapılacaktır. Lütfen alışveriş fişlerinizi saklayın.
Evet, teslimat adresini online olarak değiştirebilirsiniz. Lütfen geciken bagajınızın kaydı sırasında kullandığınız referans numarasını ve soyadınızı belirtin. Bagajınızın teslimatında doğru bilgilerin kullanıldığından emin olmak için mümkün olan en kısa sürede bize bilgi vermenizi rica ediyoruz.
Neyse ki geciken bagajların çoğu 3 gün içinde bulunur. Bagajınızı bulduğumuzda teslimat işlemlerini ayarlamak üzere sizinle iletişime geçeceğiz.
Bagajınızın geciktiğini bildirdiğinizde, bagaj iadesine yönelik çeşitli seçenekler arasından seçim yapabilirsiniz. "Havalimanından teslim alma" seçeneğini belirlediyseniz ve bagajınızın ulaştığına dair mesaj aldıysanız havalimanına gelerek bagajınızı teslim alabilirsiniz. Ne yazık ki bu mesajı almadan havalimanına gelmenin bir faydası olmayacaktır.
Bagajınızda AirTag veya SmartTag gibi bir takip cihazı varsa bile havalimanına gelmemenizi rica ediyoruz.
Takip cihazı bagajınızın bulunduğu yerle ilgili bilgi sağlayabilir ancak sistemlerimizle bağlantılı değildir. Kurum içi süreçlerimiz ve gümrük prosedürleri nedeniyle, havalimanının seçeneklerine bağlı olarak bagajınızın teslim edilmeye veya alınmaya hazır olması biraz zaman alabilir.
Merak etmeyin, bagajınız teslim edilmeye veya alınmaya hazır olduğunda size bir bildirim göndereceğiz. Lütfen takip cihazınızda kayıp eşya modunu etkinleştirmeyi ve iletişim bilgilerinizi güncellemeyi unutmayın. Böylece gerektiğinde size en kısa sürede ulaşabiliriz.
Online bildirimde bulunamazsanız havalimanına vardığınızda bagaj salonundaki kontuara giderek ya da KLM Müşteri İletişim Merkezi'ne ulaşarak bildirimde bulunabilirsiniz.