Ücret iadesi

Planlanmış KLM uçuşunuzu artık gerçekleştirmek istemiyor musunuz? Bu durumda muhtemelen bilet iadesi isteyeceksiniz. Size politikamızı açıklayalım: Ücret iadesini hangi durumlarda nasıl talep edebilirsiniz?

Ücret iadesi nasıl talep edilir

Çevrimiçi ücret iadesi sistemimiz üzerinden seyahatinizin kullanılmamış kısmı için ücret iadesi talep edebilirsiniz. Bu sistem, tam veya kısmi ücret iadesi için uygun olup olmadığınızı kontrol eder. Dilerseniz bizi arayabilirsiniz ancak aramalardan ücret alınabileceğini lütfen unutmayın.

Talebinizin işleme alınma süresi iki ila dört hafta arasındadır. Ücret iadesi talep ettiğiniz andan itibaren rezervasyondaki tüm uçuşlarınızın iptal edileceğini lütfen unutmayın. Uçuşunuz ileri bir tarihe planlanmışsa ücret iadesi talebinizi zamanında yapmanızı önemle rica ederiz. Aksi takdirde kabin ekibimiz sizin uçağa gelmenizi bekleyebilir. Bu da diğer yolcuların biniş sürecinde gecikmelere neden olabilir.

Ücret iadenizin durumunu kontrol edin

Ücret iadesi talebinde mi bulundunuz? Talebinizin durumunu kolayca kontrol edebilirsiniz.

KLM üzerinden rezervasyon yapmadınız mı?

Rezervasyonunuzu bir seyahat acentesi üzerinden yaptıysanız maalesef çevrimiçi iade sistemimizi kullanamazsınız. Ücret iadenizin gerçekleştirilmesi için gerekli tüm bilgilere sahip olduklarından öncelikle seyahat acentenizle iletişime geçmenizi öneririz. İletişim bilgilerini web sitelerinde bulabilirsiniz. Tercihiniz doğrultusunda, iadenizin gerçekleştirilmesi için doğrudan bizimle de iletişime geçebilirsiniz.

Uygunluk

Hayal kırıklığı yaşamamak için lütfen tam ücret iadesi almaya uygun olup olmadığınızı dikkatlice kontrol edin.

Havalimanı vergileri

İade edilemez biletiniz olsa da her zaman ücret iadesi talep etmenizi öneririz. Uçağa binmediyseniz kullanılmamış havalimanı vergileri için ücret iadesi alabilirsiniz.

İptal edilen veya ertelenen uçuş

Aşağıdaki durumlarda KLM uçuşunuz için her zaman nakit ücret iadesi talep edebilirsiniz:

  • Uçuşunuz iptal edilir ve alternatif bir uçuşa alınmazsanız.
  • 90 dakikadan daha fazla ertelendiği ve dönüş uçuşunuz aynı güne planlandığı için Avrupa içindeki gidiş uçuşunuzu gerçekleştirmemeye karar verdiyseniz.
  • Uçuş programlarında Avrupa içi uçuşlar için en az 3 saatlik, kıtalararası uçuşlar için ise en az 5 saatlik değişiklik olması nedeniyle uçuşunuzu gerçekleştirmemeye karar verdiyseniz.
  • Transfer noktasında planlanan aktarmanız gecikme nedeniyle gerçekleşmediği ve aktarma uçuşunuz aşağıdaki şartlarda geciktiği için son varış noktanıza uçuşunuzu gerçekleştirmek istemediyseniz:

- Aynı güne planlanan dönüş uçuşunuzun 90 dakika veya daha uzun süreyle gecikmesi.

- Avrupa içi uçuşlarda en az 3 saatlik, kıtalararası uçuşlarda en az 5 saatlik gecikme yaşanması.

Uçuşunuzu iptal mi etmek istiyorsunuz?

Economy Class'ta veya Premium Comfort Class'ta mı uçuyorsunuz? Ücret iadesi talep edip edemeyeceğinizi öğrenmek için bilet türünüzü kontrol edin. Rezervasyon ücreti, yeniden düzenleme bedeli (varsa) ve ek ücretlerin iadesi yapılmayacaktır.

  • Light veya Standard bilet: İade edilemez
  • Flex bilet: Ödenen ücrete bağlı olarak ücretsiz veya ücretli olarak iade edilebilir

Business Class'ta mı seyahat ediyorsunuz? Ücret iadesi talep edip edemeyeceğinizi öğrenmek için bilet türünüzü kontrol edin. Koşullar uçuşa göre değişebilir. Koşulları uçuş rezervasyonunuzu yaptığınızda veya onay e-postanızda görüntüleyebilirsiniz.

Olağan dışı durumlar

Kontrolünüz dışında gerçekleşen durumlardan ötürü seyahatinizi iptal etmeniz veya ertelemeniz gerekebilir. Koşullara bağlı olarak, biletinizin geçerlilik dönemini uzatmamızı, biletinizin kullanılmamış kısmıyla aynı değerde bir seyahat kuponu ya da bazı durumlarda orijinal ödeme yöntemine istisnai ücret iadesi yapmamızı talep edebilirsiniz:

Seyahat kuponu (giden yolcu uçuşundan önce):

  • Seyahat etmenizi engelleyen tıbbi gerekçeniz varsa
  • Yolcunun veya yolcunun birinci dereceden akrabası olan aile üyesinin vefat etmesi gibi talihsiz bir durum yaşandıysa

Biletin geçerliliğinin uzatılması (giden yolcu uçuşundan sonra):

  • Seyahat etmenizi engelleyen tıbbi gerekçeniz varsa
  • Yolcunun veya yolcunun birinci dereceden akrabası olan aile üyesinin vefat etmesi gibi talihsiz bir durum yaşandıysa
  • Birlikte seyahat ettiğiniz seyahat arkadaşınız, seyahatiniz sırasında vefat ettiyse

Orijinal ödeme yöntemine istisnai ücret iadesi:

  • Vize başvurunuz yerel hükümet tarafından reddedildiyse
  • Yolcunun vefat etmesi gibi talihsiz bir durumda yapılır

Durumunuz açısından istisnai bir geri ödeme yapılamıyorsa satın aldığınız biletin kurallarına göre her zaman ücret iadesi talep edebilirsiniz.

Biletiniz için ücret iadesi talep edin.

Ücret iadesi talep ettikten sonra seyahat sigortanızla iade edilemez tutar için talepte bulunabilirsiniz.

Olağan dışı durumlara dair kanıt sunmanızı isteyebiliriz. Bu nedenle lütfen gerekli olabilecek sertifikaları ve diğer belgeleri saklayın.

Seyahat acentesinden rezervasyon yaptığınız bilet için ücret iadesi talep etmek istiyorsanız ilk olarak seyahat acentenizle iletişime geçmenizi öneririz. Acenteniz ücret iadenizi düzenlemek için gerekli tüm bilgilere sahiptir. Herhangi bir sorunla karşılaşırsanız ücret iadenizi düzenlemenizde size yardımcı olmamız için bizimle iletişime geçebilirsiniz. "Contact Us" (Bize Ulaşın) sayfasından bizimle irtibata geçebilirsiniz.

Ücret farkı

Premium Comfort Class veya Business Class bileti alıp daha düşük bir seyahat sınıfında yolculuk yapmak zorunda kaldıysanız yolculuğunuzdan sonra aradaki ücret farkı için ücret iadesi başvurusu yapabilirsiniz. Son dakika yükseltmesi yaptıysanız yükseltme için ödediğiniz ücretin iadesini alırsınız. Yakın zamanda daha düşük bir seyahat sınıfında yolculuk mu yaptınız ya da son dakika yükseltmesi mi aldınız?

Ücret farkı iadesi talep edin

Sıkça sorulan sorular