KLM yönetimi
İcra Kurulu
KLM'nin yönetimi, İcra Ekibinin ellerindedir. Resmi Genel Müdürler; Başkan ve İcra Kurulu Başkanı Marjan Rintel, Genel Müdür ve Finanstan Sorumlu Müdür Bas Brouns ve Operasyondan Sorumlu Müdür Maarten Stienen'dir.
Denetim Kurulu
KLM Denetim Kurulu, Genel Müdürler Kurulu’nun yönetiminin yanı sıra KLM’nin genel ve operasyon performansını ve kurumsal yönetimini denetler. Aynı zamanda Genel Müdürler Kurulu’na danışmanlık yapar. Denetim Kurulu, KLM Group’un strateji gelişimini ve politika belirleme süreçlerini takip eder ve önemli yönetim kararlarına onay verir. Ayrıca, şirketin sürdürülebilirlik ile ilgili etki, risk ve fırsatlara karşı yaklaşımını değerlendirir.
Denetim Kurulu dokuz üyeden oluşmaktadır. Bu üyelerin dördü KLM tarafından, geri kalan beşi ise Air France-KLM tarafından tayin edilir. Denetim Kurulu üyelerimiz Wiebe Draijer (başkan), François Enaud, Frédéric Gagey, Jan-Kees de Jager, Christian Nibourel, Marjan Oudeman, Fleur Pellerin, Benjamin Smith ve Janine Vos’tur.
Marjan Rintel Biyografisi
Başkan ve CEO Marjan E.F. Rintel (1967), sivil havacılıkta güçlü bir başarı geçmişine sahiptir. Rintel, eğitimini tamamladıktan sonra Amsterdam Schiphol Havalimanı’nda çeşitli görevler üstlenmiştir. 1999 yılında geçiş yaptığı KLM'de 2014 yılına kadar farklı pozisyonlarda görev almıştır. Bu sürede şirketi, hem operasyonel hem de ticari olarak içeriden tanıma fırsatı bulmuştur. Rintel, 2014 yılında KLM'den NS'ye (Hollanda Demiryolları) geçiş yapmıştır. Burada altı yıl boyunca İcra Kurulu'nun Operasyon Direktörü pozisyonunda görev almış, ardından 2020'de İcra Kurulu Başkanlığı'na atanmıştır. 1 Temmuz 2022 tarihinde de Başkan ve CEO olarak KLM'ye geri dönmüştür.
KLM'nin genel stratejisi ve performansından sorumlu olan Rintel, stratejik önceliklerin belirlenmesi ve KLM'nin pazardaki konumunun güçlendirilmesi gibi önemli görevler üstlenmiştir. Ayrıca Rintel, kendini KLM'nin COVID-19 krizinden sonra toparlanmasına yardımcı olmaya, KLM'yi çok daha sürdürülebilir bir işletme haline getirmeye adamıştır. Bu vizyonun ve bünyesindeki inovasyon yaklaşımının daha da geliştirilmesi çok önemlidir.
Rintel'in bir diğer sorumluluk alanı da müşteri odaklı ve verimli bir kurum kültürünü benimseyip güçlendirmektir. Bu sorumluluğun odak noktasında işbirliği ve ortaklıklar geliştirip iyileştirmek ve KLM'nin toplumsal konumunu güçlendirmek yer almaktadır. Rintel, KLM ile toplum arasındaki bağın, karşılıklı anlayış temelinde kuvvetlendirilmesi gerektiğine inanıyor.
KLM Başkanı olarak Rintel, Air France KLM Group İcra Kurulu ve CEO Komitesi üyeliği de yapmaktadır. Bunlar dışında görev aldığı çeşitli ek pozisyonlar da mevcuttur.
Rintel, Groningen Üniversitesi'nde İşletme eğitimi almıştır.
Bas Brouns Biyografisi
Finanstan Sorumlu Müdür Bas Brouns (1971), KLM’nin finansal planlama, raporlama, yatırımlar ve risk yönetiminden sorumlu bir resmi genel müdürdür. Bu görevinde, Kurumsal Kontrol, Kurumsal Finans ve Hazine, İç Denetim, Yolcu Kurumsal Kontrolü, Vergilendirme ve Gayrimenkul & Tesis İhale departmanlarını yönetmektedir. Aynı zamanda Tedarik ve Yakıttan da sorumludur.
28 yılı aşkın süredir KLM’de çalışmakta olan Bas Brouns, ağ planlama, yer hizmetleri, gelir yönetimi, ittifaklar, e-ticaret, kurumsal yenilik ve hazine gibi çeşitli alanlarda finansal pozisyonlarda çalışmıştır. Bir önceki pozisyonunda ise, Kurumsal Kontrolör Kıdemli Başkan Yardımcısı olarak görev yapmıştır.
Bas Brouns Groningen Üniversitesinde İşletme Yüksek Lisansı ve London Business School’da Finans Yüksek Lisansı okumuştur.
Maarten Stienen'in biyografisi
Maarten Stienen (1974) 1998 yılında KLM'ye yönetici stajyeri olarak katıldı. Stajını tamamladıktan sonra Uçak Hizmetleri'ne katıldı. Burada dört yıl çalıştıktan sonra Operasyondan Sorumlu Müdür olarak atandı. Yeni bir maceraya atılmak isteyen Stienen, 2004'te Dış İstasyonlar'a transfer olarak Kuzey, Orta ve Güney Amerika genel müdürü oldu ve New York'a taşındı.
2007 yılında Hollanda'ya dönerek Amsterdam Schiphol Havalimanı'nda Bagaj ve Geri Dönüş Hizmetleri başkan yardımcılığı görevini üstlendi. Görevini dört yıl sürdürdükten sonra Endüstri İlişkileri, Tazminat ve Yan Haklar Başkan Yardımcılığına atanarak KLM'nin tüm iş gücü için istihdam tazminatını ve yan hakları yeniden yapılandırma sorumluluğunu üstlendi.
2018'de KLM Yiyecek ve İçecek Hizmetleri genel müdürü olarak atandı ve birden fazla havayoluna hizmet sunma, yiyecek ve içecek tedarik zincirini yeniden tasarlama ve ticari ve personel stratejisini yeniden düzenleme görevlerini üstlendi. Bu görevin ardından ise KLM ve Schiphol'deki iş ortakları için tüm uçak ve yolcu işlemlerinden sorumlu bir bölüm olan Aktarma Merkezi Operasyonları bölümünde kıdemli başkan yardımcılığına atandı. Maarten, KLM tarihinin en zorlu krizlerden biri olan koronavirüs pandemisinde bu bölümde çalışmaktaydı. Ağustos 2022'de operasyondan sorumlu müdür olarak atandı.
AFKL Group bölümlerinde ve yönetici pozisyonlarında çeşitli görevler alan Maarten Stienen, operasyon ve yönetim alanında 25 yıllık bir deneyime sahip. Bu geniş deneyimi sayesinde temel değişiklikler için iş gücü desteği toplama konusunda kapsamlı bir içgörü edinmiştir. Maarten müşteri memnuniyeti, dijitalleşme ve sürdürülebilirlik gibi temel konulara da büyük bir ilgi duyuyor.
Biyografi Miriam Kartman
Yönetim Kurulundaki Baş Çalışan Yetkilisi (CPO) olan Miriam Kartman (1965) çalışan dönüşümü, kaynak kullanımı ve sağlık, stratejik personel planlaması, öğrenme ve gelişim, çeşitlilik ve kapsayıcılık ve toplu iş sözleşmeleri dâhil olmak üzere KLM'nin insan kaynakları politikasından sorumludur. Bu görevde başka şeylerin yanı sıra Endüstriyel İlişkiler Ücretler ve Yan Haklar, İK Stratejisi ve Portföyü ve Çalışan Dönüşümü bölümlerine başkanlık yapmaktadır.
Miriam, kariyerine, ExxonMobil’de Çalışan İlişkileri Danışmanı olarak başladı. 1992’de, Kargo İK Yöneticisi olarak KLM’ye katıldı. Daha sonra, Operasyonlar Kontrolü Kıdemli Başkan Yardımcısı dâhil olmak üzere İK alanında ve bir bölüm yöneticisi olarak çeşitli görevlerde bulundu. Miriam, havacılık sektöründe geniş bir deneyime sahiptir. İK danışmanlık, koçluk, sendika ilişkileri ve havacılık ve müşteri ilişkilerinin operasyonel ve ticari yönleri alanında beceriye sahiptir. Miriam Mart 2023’de geçerli olmak üzere KLM yönetim kuruluna katılmıştır.
Miriam, Havayollarındaki İK uzmanlarının uluslararası bir kuruluşu olan Havayolu Çalışanları Yöneticileri Konseyi Yönetim Kurulu (APDC) üyesidir ve Hollanda’daki en büyük işverenler birliği olan Hollanda Genel İşverenler Birliğinin (AWVN) politika komitesi üyesidir. Miriam, GITP, Marfo ve Wings of Support Denetim Kurulu üyesidir.
Miriam, Utrecht Üniversitesi İşletme Ekonomisi ve Sosyo Ekonomi Hukuku bölümünden mezun oldu ve IMD İşletme Okulunda çeşitli kurslar aldı.
Barry ter Voert Biyografisi
Barry A.M. ter Voert (1971), İşletme dalında Fen Bilimleri Yüksek Lisans derecesine sahiptir ve Tilburg Üniversitesi Ekonomi mezunudur. Londra’da Arthur Andersen’ın yanında staj yaptıktan sonra, 1996 yılında KLM’de yöneticilik stajına başlamıştır. Amsterdam, Budapeşte ve Paris’te çalıştıktan sonra, Air France-KLM satış departmanında, Fiyatlandırma & Gelir Yönetimi Kıdemli Müdür Yardımcılığı ve Avrupa Kıdemli Müdür Yardımcılığı da dahil olmak üzere çeşitli pozisyonlarda görev yapmıştır. Mart 2023’te, Chief Experience Officer (CXO) & EVP Business Development olarak KLM Yönetim Kuruluna katılmıştır. Bu görevinde, KLM markasından, müşteri deneyiminden ve KLM şirketinin iş modelinden sorumlu olmanın yanı sıra, Analiman Stratejisi, Filo Geliştirme, Ağ Planlama, İttifaklar, Müşteri Deneyimi ve Bilgi İşlem Hizmetleri departmanlarını yönetmektedir. Barry KLM’nin, havayolu endüstrisinin daima daha sürdürülebilir hale getirilmesinde öncü olduğu bir geleceğe inanmaktadır.
CXO Barry ter Voert, Air France-KLM ve Delta Air Lines’ın da içinde bulunduğu havayolu ittifakı SkyTeam’de İcra Kurulu üyesidir.