Bir üst sınıfta seyahat (sınıf yükseltme) şartları
1. Bir üst seyahat sınıfına yükseltme
1.1 Kalkıştan en erken 30 saat önce yapılan online check-in işlemi sırasında veya havalimanındaki kiosklarda yapılan check-in esnasında KLM, yolcularına seyahatlerinde Economy Class'tan veya Premium Comfort Class'tan bir üst seyahat sınıfına ücretli yükseltme seçeneğini önerebilir. Zaman zaman bu seçenek indirimli olarak sunulur. Ayrıca seyahatin ilgili kısmı için online check-in sırasında, havalimanındaki check-in kontuarında, Amsterdam Schiphol Havalimanındaki KLM Crown Salonlarımızda veya biniş kapılarında bir üst seyahat sınıfına yükseltme satın almak mümkündür. Economy Comfort koltuğu veya başka bir koltuk ürünü satın aldıktan sonra Premium Comfort Class'a veya Business Class'a yükseltme alırsanız ödediğiniz tutar yükseltme ücretinden düşülür.
1.2 Seyahatin ilgili kısmı için bir üst seyahat sınıfına yükseltme aldıktan sonra bu seyahat boyunca diğer Premium Comfort Class veya Business Class yolcuları ile aynı avantajlara sahip olursunuz. Flying Blue üyeleri için, kazandığınız Mil Puanları ve XP orijinal biletinizde yazanlar ile aynı kalacaktır. Eğer yükseltme nakit olarak ödenmişse yükseltme için harcadığınız toplam euro miktarı baz alınarak ek Mil Puanları kazanırsınız.
1.3 Ancak KLM yine de operasyonel, güvenlik veya emniyet durumları sebebiyle gerekli gördüğünde Premium Comfort Class veya Business Class'taki bir koltuğu başka bir yolcuya verebilir. Bir üst seyahat sınıfındaki koltuğa geçip geçmeyeceğinize dair nihai karar, check-in görevlisi ve ilgili uçuştaki kabin ekibi tarafından verilecektir.
2. Ön koşullar
2.1 Acil çıkış kapısının yanındaki bir koltuğu seçerseniz mevzuat ve düzenlemeler muhtemel bir acil durumda sizin diğerlerine yardımcı olmanızı gerektirir. Bu, sizin sağlıklı, becerikli, hareket kısıtlaması olmayan ve sizi bu işlevleri yerine getirecek yetiden alıkoyan ilaçlar kullanmayan bir birey olmanız gerektiği anlamına gelir.
2.2 Ayrıca bir üst seyahat sınıfına yükseltme talebiniz sırasında sağladığınız tüm bilgilerin doğru olduğunu ve yanıltıcı, yanlış veya aldatıcı bilgiler doğrultusunda rezervasyon yapmadığınızı teyit etmeniz gerekir. Ayrıca sadece kendi adınıza veya vekaleten sözleşme yapma hakkına sahip olduğunuz başka bir şahıs adına rezervasyon yaptığınızı da teyit etmelisiniz.
3. İadeler
3.1 Bir üst seyahat sınıfına yükseltme almış olmanıza rağmen size Premium Comfort Class veya Business Class'tan bir koltuk verilmezse seyahatinizin ilgili kısmı için Premium Comfort Class'a veya Business Class'a yükseltme karşılığında ödediğiniz masrafların ücret iadesini aşağıdaki koşullarda alabileceksiniz:
(I) uçuşunuzu iptal ettiysek,
(II) uçak tipinde bir değişiklik yaptıysak,
(III) KLM, Air France, Delta Air Lines veya Kenya Airways ile olan bağlantılı uçuşunuzu kaçırdıysanız,
(IV) operasyonel, güvenlik ve emniyet durumlarından dolayı Business Class koltuğunu başka birine verme hakkımızı kullandıysak.
3.3 Yukarıdaki kriterler karşılanmıyorsa ücret iadesi yapılmayacaktır.
4. Payment
4.1. Payment for an Upgrade Option can be made in cash at any local KLM agency or at the airport.
4.2. Payment for an Upgrade Option can be made using the payment cards and iDEAL accepted on the official KLM websites, mobile application, call centres and at any local KLM agency or at the airport.
4.3. Payment for an Upgrade Option can be made using Miles, for customers with a Flying Blue card.
4.4. Payment for the Upgrade Option using Miles & Cash is reserved for customers with a Flying Blue card.
4.5. Payment for the Upgrade Option using Delta SkyMiles is reserved for SkyMiles members.
5. Change & Refund conditions
5-A Terms and Conditions of the Upgrade Option
5.1. KLM agrees to make every effort to respect the change of travel class that will take place following the purchase of the Upgrade Option and in accordance with these Conditions. The Customer is hereby informed that KLM may be forced, for operational reasons related to safety and/or security requirements, to modify the possibility of using the Upgrade Option, even after boarding. In this case, KLM shall not be held liable and the Customer who was unable to benefit from the Upgrade Option purchased in accordance with the conditions set forth herein shall be reimbursed the price of the Upgrade Option in accordance with the terms and conditions set forth in Article 5-B "Refund conditions" below.
5.2. The Upgrade Option is personal and non-transferable.
5.3. The Upgrade Option is associated with a KL flight number and must be used on the day of departure for the flight for which the customer has purchased an Upgrade Option.
5.4. The Upgrade Option purchased by a customer cannot be modified or exchanged except in the cases outlined in Article 5-B "Refund Conditions".
5.5. Customers who are members of the Flying Blue frequent flyer program earn Miles and XP on the basis of their initial booking class. Customers also earn Miles for each euro spent on the Upgrade Option on flights operated by KLM (for more information, see the Flying Blue website).
5.6. Customers who purchase the Upgrade Option may only do so on their own behalf or on behalf of a person who has duly authorized them to purchase the Upgrade Option on their behalf and for their account, hereafter referred to as the "Authorizing Passenger". In the latter case, the Authorizing Passenger is understood to have read and accepted these Terms and Conditions.
5-B Refund conditions
The Customer who has purchased the Upgrade Option will be entitled to a refund of the price of the Upgrade Option in the following circumstances:
- The flight on which the Upgrade Option was purchased is cancelled and the Customer is not able to travel.
- The Upgrade Option purchased was not awarded by KLM. In this case, the Customer will be returned to their original class and the price of the Upgrade Option will be refunded. The Customer will not be entitled to the compensation provided for in European Regulation 261/2004.
- The Customer with a Full Flex ticket cancels their flight.
- A Customer with a Full Flex ticket changes their flight, and the Upgrade is not available for the new reservation.
The Customer may request a refund of the Upgrade Price by filling out an online claim form accessible via the "Contact Us" section of our website.
6. Force majeure
KLM shall not be held liable and shall not be deemed to have breached its obligations in the event of non-provision of all or part of its services defined in the Terms and Conditions herein if such failure is due to force majeure, as defined or interpreted by the applicable country law. In this case, the Customer shall not be entitled to claim any compensation, damages, or interest for any direct or indirect damage suffered as a result of the failure to provide the services.
7. Privacy statement (KL)
8. Claims
Any claim concerning the reservation, payment and/or provision of the Last Minute Paid Upgrade Option shall be addressed to KLM via the online claim form accessible via the “Refunds for extra options” link in the “Support” section on the Website.
9. Modification of these Terms and Conditions
KLM reserves the right to modify these Terms and Conditions at any time. The purchase of the Upgrade Option shall be subject to the Terms and Conditions in force at the time of booking, unless a change to these Terms and Conditions is required by law or a governmental authority (in which case this change will also apply to all orders already placed).